Pong

Instrukcja do zajęć „Opracowanie gry zręcznościowej typu Pong”

założenia

  1. 2 graczy: komputer i człowiek
  2. człowiek steruje paletką/rakietką za pomocą myszy lub klawiatury – decyduje o kierunku ruchu (góra/dół)
  3. komputer steruje swoim graczem z nie-idealną AI, tzn. ma opóźnienia, popełnia błędy – wszystko tak, aby można z nim było wygrać, ale nie jest „bezmózgowcem”
  4. gramy do 15/21 punktów
  5. punkty zdobywa się poprzez zmuszenie przeciwnika do błędu (tzn. nie odbije on piłeczki w odpowiednim momencie)
  6. odbicia zgodnie z fizyką (kąt padania=kąt odbicia) ale możliwe jest odkręcanie, np. poprzez zmianę kąta odbicia w zależności od kierunku ruchu paletki
  7. gra posiada podstawową grafikę, nie musi być wyrafinowana graficznie, ale oczywiście jak ktoś chce, to proszę bardzo
  8. propozycja: gra wraz z upływem czasu lub liczbą poprawnych odbić zwiększa szybkość ruchu piłeczki
  9. propozycja: gracz komputerowy „śledzi” ruch piłeczki dopiero po przekroczeniu przez nią linii środkowej
  10. propozycja: paletka gracza komp. przesuwa się z ograniczoną szybkością
  11. propozycja: ruch piłeczki zasymulować można za pomocą delta_x i delta_y, czyli krokowej zmiany pozycji i zwrotu wektora ruchu
  12. propozycja: sprawdzanie kolizji (piłeczka/paletka) można zrealizować sprawdzając oddzielnie poz_x i poz_y
  13. propozycja: warto zrealizować zadanie na wątkach (może nawet oddzielnie wątki odpowiedzialne za paletki graczy i piłeczkę)